Is er in België nou anarchie?

Er is al een jaar geen regering, dus kan je dat anarchie noemen of gaat dat een stap te ver?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

anarchie is als er geen gehoorzaamheid meer is onder de burgerij, dus dat niemand meer gezag erkent.
Echter de politie en justitie is gewoon operationeel zoals altijd, en de burgers gedragen zich daarnaar, dus is er geen anarchie.
itsme
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dit is nu wel een stapje te ver,er heerst hier geen anarchie in Belgiê,we hebben nog altijd onze regering die de lopende zaken beheerd.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist fremar.
+1
Goeie vraag, maar buiten de federale regering, die ontslagnemend is , maar door de wet verplicht wordt de lopende zaken te behartigen. zijn er nog regeringen voor het Vlaamse Gewest, het Waals Gewest, het Duitstalige en het Brussels Gewest. Al de vernoemden hebben een eigen deelregering die gewoon verder functioneert en zijn eigen gewestelijke wetten stemt en uitvoert. Op federaal vlak kunnen er op dit moment ( of dit jaar ) géén ingrijpende beslissingen worden genomen, maar buiten de ambtenarij heeft niemand daar veel last van.
Dus beste vraagsteller, géén paniek want alles wordt nog degelijk bestuurd!