Ik ben Belg en wil met een Amerikaanse trouwen, gelden dan dezelfde documenten ook voor de burgerlijke stand van Belgie

Zij woont nu illegaal bij mij maar om alles hier in Belgie te regulariseren is niet zo simpel dus dacht ik laten we in Amerika trouwen en ze hier voor een voldongen feit zetten, zijn ze verplicht dit te aanvaarden in Belgie ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Ik heb het idee dat het in Belgie nog makkelijker is dan in Nederland.

Mijn nichtje is in Nederland getrouwd met iemand uit Peru. Nu wonen ze in Belgie, dat heet "de Belgische route" omdat ze niet meteen met haar buitenlandse echtgenoot in Nederland kon wonen.

Er is een Stichting Buitenlandse Partner.
Daar vind je heel veel informatie, ook over Belgische regels.
Je moet wel inloggen.
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/login.php?redirect=viewtopic.php?t=34732

Dan is er nog Trouwen in het buitenland.
Een huwelijk dat in het buitenland wordt voltrokken is in België geldig als:

•u voldoet aan de Belgische wettelijke voorwaarden om te kunnen trouwen
•het huwelijk is voltrokken volgens de vormen die in het betrokken land gebruikelijk zijn
Als u Belg bent, worden alle veranderingen in uw burgerlijke staat geregeld door het Belgisch recht. Ook als u in het buitenland verblijft, zal het Belgisch recht toegepast worden. Als buitenlander gelden de huwelijksvoorwaarden van het land waarvan u de nationaliteit bezit.
Lees hier verder:

http://www.belgium.be/nl/familie/koppel/huwelijk/in_het_buitenland/

Toegevoegd na 2 minuten:
Lees ook, voor je partner
http://www.newintown.be/?setLanguage=1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit bericht is niet geheel correct. Als Nederlander in België voldoe je aan EU-wetten, niet aan de Belgische. Het zelfde effect kan de Belgische 50000 wel verkrijgen door met Amerikaanse partner naar Nederland (of ander dan België EU-land te verhuizen). Echter moet je wel getrouwd zijn.
Om goed te zijn moeten jullie in Amerika trouwen en dan gezinshereniging aanvragen, dat is ook het meest simpel. Indien dit problemen oplevert, kun je zoals eerder beantwoord voor een EU-route kiezen. Je verhuisd dan naar een ander land in de EU en vraagt dan gezinshereniging aan.

Toegevoegd na 11 minuten:
Te vroeg op "enter" gedrukt...
Ik raad je aan om eerst onderstaande links door te lezen op informatie.
De trouwakte zal gelegaliseerd (en misschien ook geverifieerd) moeten worden door USA Foreign Affairs en dan door de Belgische Ambassade in de USA.
Als je je partner illegaal laat terugkomen na het trouwen, zul je problemen krijgen met DVZ (hoe is zij binnengekomen e.d.) en zal zij waarschijnlijk worden teruggestuurd. Dat geeft problemen voor het vervolg van de procedure in België.