Alle snelwegen overal verdubbelen. In plaats van beetje hier beetje daar, daar los je niks mee op.
Openbaar vervoer gratis maken
Kwartje van Kok terug geven
Accijns verlagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Mooi plan. Maar weet je ook hoe groot de belastingverhoging gaat worden als je dit allemaal gaat uitvoeren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij natuurlijk.. en wij zullen er van balen maar jij niet met je 150k per jaar:)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:o) er werd niet gevraagd hoe het betaald ging worden, maar ik detecteer interesse. Ik ga het betalen met geld van bekeuringen, uitkeringen stopzetten en ons losmaken uit Europa en weer een sterk land worden. Verdienen aan handel :o)
Dubbeldeks snelwegen maken en snelheid meer laten variëren (drukke wegen rustig laten rijden, rusitge wegen snelheid omhoog). OV goedkoper en sneller, dus oa meer busbanen en vaker laten rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de A4 tussen Delft en Schiedam eindelijk realiseren. Als je op Google-maps kijkt zie je het traject al liggen. Alleen nog een laagje asfalt en de A13 wordt een beetje ontlast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er nou weer mis met mijn mening, stelletje azijnzeikers.
Bij alcohol gebruik in het verkeer direct rijbewijs voro bepaalde tijd innemen .
Ook op alcohol bekeuren van fietsers en ander rijdend verkeer.
Alle overwegen beveiligen
Alle kruispunten en oversteekplaatsen in de buurt van scholen voorzien van verkeersbrigadiers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had dit weekeinde nog de tunnels van de A73 zuid bij Roermond volledig open gedaan. Dit is pas anderhalf jaar vertraagt. Want dit zou 1 januari 2008 al moeten gebeuren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maximun snelheid afschaffen in de 120km zones!
(mn auto is niet voor niks pas begrensd bij 250)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De snelweg richting UTRECHT.. BREDER MAKEN, niet normaal hoeveel daar stilstaat sochtends,,

neem aan dat iedereen graag naar z'n werk wilt? rij dan door ;)!! ipv stil te staan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor het eigenhandig oplossen van het fileproblematiek... ;)
Zo'n beetje alle onderzoeken naar filebestrijding geven aan dat meer wegen geen files oplossen, maar nog meer verkeer veroorzaken en uiteindelijk weer meer files. Ik zou luisteren naar die adviezen en dus niet meer snelwegen bouwen, maar zaken als reiskostenvergoeding afschaffen en thuiswerken stimuleren, zodat werknemers meer gestimuleerd om dichtbij hun werk te gaan wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puntenrijbewijs voor iedereen. En strenge toezicht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T aller-allerbelangrijkste: het stimuleren dat mensen met een vaste werkplek dicht bij hun werk gaan wonen, zodat men geen auto nodig heeft om op 't werk te komen.
En dat ook steeds benadrukken bij overleg met andere ministeries.

Verder:
-meer rotondes aanleggen, verkeersheuvels aan regels onderwerpen (maximale steilheid (ook een lage sportwagen moet er overheen kunnen), hoeveelheid).
-waterstofpompen plaatsen bij elke snelweg en op overige wegen goed verdeeld door 't land
-snellaadstations voor electrische wagens aanleggen
-carpoolen beter stimuleren
-meer fietspaden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het openbaar vervoer weer uit de privatisering halen. Het netwerk vernieuwen en daarvan de banen verdubbelen (sporen, maar dat zorgt ook voor banen). Daarna berekening maken van wat de afschrijving zou zijn over de komende tijd en kijken hoe de kosten voor de gebruikers omlaag kunnen. Door een lage prijs voor openbaar vervoer te vragen, zal het rustiger op de wegen worden. Kan het vrachtverkeer beter doorstromen, komen ze dus op tijd, minder ongelukken door te lang rijden. Dit zal ook minder reparaties aan de wegen vergen. Bovendien blijft de natuur hierdoor een stuk beter in stand. Niet dat de trein heilig is, maar door deze zekerder te maken als vervoersmiddel zal het wel een veel beter alternatief worden. De afwegingen zijn nu te hoog ingeschaald. Je gaat pas met de trein als de kosten en tijd voor de afstand hiervoor afwegen tegen het ongemak van op tijd bij de trein of bus te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het fileprobleem gaan oplossen als ik minister was...

en hoe?: op dezelfde manier als deze minister dat doet... Toen hij aantrad beloofde hij ook dat hij het fileprobleem zou aanpakken en daar komt ook niets van terecht...

Dus als ik minister was dan deed ik het precies hetzelfde en dan kwam er ook niets van terecht, maar dat was de vraag niet...

Soms gaat het anders, een bankier in Amerika, die kan wel het fileprobleem aanpakken in Nederland en tegelijk de olieprijs laten dalen, daar kan geen minister tegenop...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou met een mobiele file-shredder alle files vanaf de staart oppeuzelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nu te laat maar als het even kon zou ik een soort metro-netwerk aanleggen, gewoon door het hele land. Elke paar minuten knalt er zo'n ding voor bij, vertragingen zijn er bijna nooit. Meer mensen zullen er dan mee reizen en dat scheelt files. Verder zou ik de OV chipkaart weer afschaffen (dit wordt een groot drama).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet al te veel veranderen, want uiteindelijk helpt het toch niet. Er zijn bepaalde plekken die wel opgelost moeten worden, en die hebben ook wel de aandacht, maar dan loopt het altijd 2km verderop vast, het blijft toch een kwestie van vraag en aanbod.

Helaas hebben de we de laatste 12 jaar slechts clowns op VWS gehad, die met proefballonnetjes steeds de aandacht van echt slechte kabinetsplannen moesten afleiden, dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die denken dat je de mobiliteit in vier jaar kunt perfectioneren.

Wel, ik heb dan toch nog een paar mooie oplossingen:
* de grenzen in de bouwvak dichtgooien - dan zijn er namelijk nooit files - probleem opgelost
* Ieder kruispunt ombouwen tot een rotonde, scheelt miljoenen stoplichten, en het stroomt beter door
* Asociaal verkeersgedrag wordt gewoon goed afgestraft, inclusief geen richting aangeven op de rotonde, veel te hard rijden, kleven, links hangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou alles een andere kleur geven en de wegen wat breder maken en de overbodige wegen weg laten halen en er bomen laten planten ze gaan maar met het openbaar vervoer :) nadat dat is geoptimaliseerd uiteraard