Nederland heeft procentueel de meeste snelwegen t.o.v. de oppervlakte.We hebben als klein land dikwijls dezelfde uitgaven als grotere landen.Denk aan ministers ,ambassadepersoneel etc. Een koninkrijk is ook veel duurder dan 'n Republiek. Als Nederland de buikriem moet aanhalen denkt men het eerst aan accijnsverhoging van verkeersbrandstoffen.Omdat niemand z'n auto weg wil doen als rijden duurder wordt. We moeten toch zo nodig naar Afghanistan. Dat moet ergens vandaan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje allemaal prima antwoorden.. nogmaals een +

Andere antwoorden (5)

Omdat Nederland belachelijk hoge accijnzen heeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sinds 1 januari is brandstof in prijs verhoogd, omdat de overheid de accijnzen voor benzine, diesel en lpg met 0,6 procent heeft verhoogd. Door die accijnsverhoging stijgt de brandstofprijs per liter met 0,5 cent voor benzine, 0,25 cent voor diesel en ruim 0,86 cent voor lpg. Op een volle tank betekent dit accijnzen van 30 euro bij benzine en van 25 euro bij diesel. Dit is bijna de helft van de totaalprijs. Bij lpg gaat het om enkele euro’s. Over accijns wordt ook nog btw geheven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De prijzen in de omliggende landen zijn nu ook weer niet zoveel lager hoor. Laat je vooral niet gek maken, de media vind het leuk om die paar centen helemaal uit te melken, omdat de mensen het zo graag lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet, dat we het zelf allemaal zo graag zien? Daarom laten ze het zien, zodat ze er weer reclame omheen kunnen verkopen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je. +
Dat heeft met budgetteren te maken. Als jouw uitgaven niet synchroon lopen met de inkomsten, heb je een probleem! Als de Nederlandse overheid dat probleem heeft, verhoogt ze de brandstofprijzen. Hieronder een actueel overzicht van de Europese situatie.
Kijk en huiver...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kwartje van Kok wat, geloof ik, in 1991 is ingevoerd om een economische stagnatie op te vangen is er nooit meer vanaf gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kwartje van kok wat er nog steeds niet van af is.
accijnzen en belastingen.

en omdat wij nederlanders zo stom zijn om het te betalen maar ja je moet toch ook op je werk zien te komen. en aan gezien ik niet op-tijd op me werk kan zijn als ik met het OV ga. moet ik me auto wel vol gooien. net zo als de rest van half nederland.

Toegevoegd na 2 minuten:
gezellig iedere ochtend aansluiten aan de file op de A9