waarom sturen wij geen vliegtuig naar Afghanistan om de personen op te halen die hier dan een politieopleiding kunnen volgen? Goedkoper en veiliger?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Het is niet verstandig om alle "politie", ik noem het maar militanten, naar nederland mee te nemen, omdat ze dan de militanten niet in Afghanistan kunnen inzetten. Oftewel er zijn dan geen militanten in Afghanistan en dat lijkt me niet verstandig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou best een goed alternatief kunnen zijn. De training kan ook in ons lang gegeven worden.

Risico is wel dat de hierheen gehaalde Afghanen massaal in ons land asiel gaan aanvragen. Op het vliegtuig terugzetten is dan even geen optie meer.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik denk omdat de omgeving en straat ervaring hier totaal anders zijn.
Het is daar oorlog, de politie taken zijn heel anders dan hier in Nederland.
Ze moeten worden getraind in de omgeving waar ze gaan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het goedkoper is weet ik niet. Maar op het journaal hoor ik steeds dat een groot deel van die toekomstige agenten analfabeet is. dus vraag ik me sowieso al af hoe je hen dan wilt leren om politie taken uit te voeren. Veiliger Zal het natuurlijk wel zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
Niet dat ik denk dat die mensen geen goede agenten kunnen zijn. Een natuurlijk zijn die mensen analfabeet omdat ze geen goed onderwijs hebben kunnen/mogen volgen. Maar bij politie taken horen volgens mij ook dingen waar kunnen lezen en schrijven mij toch wel belangrijk krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan krijgen we geen stoel in de G20!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt die mensen die analfabeet zijn en nog in hun eigen klederdracht lopen moeilijk plotseling naar Nederland halen. De cultuurschok zou veel te groot zijn. Verder is het de bedoeling dat zij opgeleid worden voor de omstandigheden waarin dat land verkeert en die kan je hier niet even nabootsen en ook het landschap en het weer van daar kan je niet even nabootsen. Het zou dus niet zo'n verstandig plan zijn.
13 jaar geleden
Je moet wel de juiste opleiding krijgt en de locatie is in dit geval van groot belang, de opleiding moet in Afghanistan worden gegeven.

Toegevoegd na 24 seconden:
krijgen*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze moeten wennen aan de omgeving.
Je kan niet nog een paar vliegtuigen sturen om
wat zand te halen....