als in engeland de database van vingerafdrukken wordt vernietigd, is het in nederland dan ook mogelijk?

de engelse overheid wil de burgers weer meer vrijheid terug geven.
als zij dit mogelijk maken hoe groot is dr kans dan voor ons als burgers?
kunnen wij hier massaal hamdtekeningen voor inzamelen om ook los te komen staan van vingerafdrukken of is het een verloren zaak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

De mogelijkheid is er natuurlijk. Dat staat overigens los van wat andere landen doen.

En het is de vraag welke vrijheid je dan krijgt. Als je niets te verbergen hebt, is er niets mis met een vingerafdruk database. Persoonlijk vind ik het prima om mijn afdruk te geven en ze dit kan helpen bij oplossen van misdrijven.