Wat betekent de quote: "My life is a movie and you're just a TiVo"? een TiVo is een ouderwets soort bandrecorder

een TiVo is een ouderwets soort bandrecorder

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Poëzie
1.2K

Het beste antwoord

Als iemand vindt dat zijn leven een film is, betekent dat min of meer, dat alles al vaststaat, wat er in dat leven gebeurt. In een film is ook alles al eerder bepaald.
Als je die film gaat maken, dan kun je eigenlijk niet meer van het script afwijken.

Zo iemand vindt, dat hij zelf geen invloed heeft op dat leven, en hij vindt in deze quote ook, dat diegene tegen wie hij dit zegt, er ook geen invloed op heeft, of mag hebben.
Want hij beweert, dat die ander het alleen maar kan registreren, of het mee kan maken, maar zijn gedrag of zijn belevenissen zijn door die ander niet te beinvloeden.

Typisch een uitspraak van iemand die zijn eigen gang wil gaan, en geen rekening wil houden met anderen. Oftewel, niet zulk leuk gedrag, verpakt in een nietszeggende quote, die op het eerste gezicht heel interessant klinkt. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

TiVo® Premiere. The one box.
Brings all your entertainment from TV and the web together
in one amazing, easy-to-use box.

===
Het is een manier om internet, films en muziek op je televisie te kijken / luisteren.
Net zoiets als een upc box of andere vergelijkbare boxen in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste inwoners van de Verenigde Staten zijn wel bekend met de TiVo of de Replay.

In principe is het een rete toffe video recorder (ook wel PVR = Personal Video Recorder) die video opneemt op een harddisk. Niet alleen dat, met de service van TiVo kan de gebruiker eenvoudig de televisie gids in elektronische vorm raadplegen en gebruiken om simpel programma's op te nemen.

De PVR hardware (Ik geef de voorkeur aan de Philips TiVo) is eigenlijk een PowerPC die loopt op een Linux versie.

De hardware bestaat uit een harddisk, MPEG2-encoder en MPEG2-decoder. Deze MPEG2-decoder hardware is in principe dezelfde als we in een DVD speler of DVB satelliet ontvanger vinden. Door deze MPEG2 hardware, kan de TiVo in echttijd beelden in MPEG2 formaat opnemen op de harddisk.