In welke periode was de reformatie op gang?

Van wanneer tot wanneer? Het begon rond 1500 (16e eeuw) maar tot wanneer duurde het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

De reformatie speelde zich af tussen 1517 en 1648.
1517 geldt als sleuteljaar in de (west)Europese geschiedenis. In de herfst van dat jaar zwengelde Maarten Luther (1483-1546) een discussie aan over de aflaatpraktijk.
Op 15 mei 1648 werd de Vrede van Munster getekend. De religieuze verhoudingen stabiliseerden.
Amadea
11 jaar geleden
Powergen
11 jaar geleden
Maar volgens mij is er juist in de Vrede van Münster nog geen akkoord over het geloof in de Republiek. Daar waren ze het nog niet mee eens dacht ik.
Amadea
11 jaar geleden
Dan moet je je maar doorgeven aan het Erfgoedhuis dat zij onjuiste informatie verstrekken!