Volgens mij is dat een rebab, een Arabische soort vedel.
Amadea
4 jaar geleden
Gezien de uitermate kleine klankkast, de kleermakershouding van de speler en het aziatische gezicht lijkt het meer op een voorloper van de haegeum. De haegeum is een Koreaans muziekinstrument bespeeld met een houten boog tussen twee lijnen, in lijn met een groot houten blok dat verticaal op de ringdoos staat.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Huqin stamt de de Japanse versie van dit Aziatische instrument van de rebab af.