Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat heeft een kinderprogramma nodig om aantrekkelijk te zijn voor kinderen?

Ik zoek bepaalde elementen bij kinderprogramma's die steeds terug komen en waardoor kinderprogramma's zo leuk zijn voor kinderen. Wat kinderen juist zoeken in kinderprogramma's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
791
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke leeftijden bedoel je want het is echt een enorm verschil of je het over peuters, kleuters, groep 3-5, groep 6-8 en nog ouder hebt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Herhaling, kleuren, andere kinderen, muziek/liedjes, dieren.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu heb je het wel over peuters, ik had niet begrepen dat dat alleen de doelgroep was.
- Een (spannende) gebeurtenis; een probleem, wat daarna wel weer opgelost wordt.

- Humor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eenvoudige taal....hoge stemmen of muziek....en heel veel liefde.......bescherming.......vertedering....herkenning.
iets van spanning.....maar een goede einde.
Ook een afscheid en begroeting bij herhaling.
Hangt er wel van af hoe oud een kind is.....b.v fabeltjeskrant een progamma met inhoud...dieren...spanning en humor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeacht de leeftijd, geeft het programma je altijd iets wanneer je er naar kijkt. Dat kan kennis zijn, maar ook plezier of herkenning.
Als je jonger bent, zijn vooral verhalen op je eigen niveau belangrijk. Door kleur en vorm wordt dit versterkt. Fantasie is een belangrijk element, alhoewel dit niet in ieder programma wordt verwerkt.
Als je ouder bent, wordt contact en herkenning belangrijker en ben je op zoek naar iets waar je van kan leren. Je krijgt zelf vragen en zoekt daar antwoorden op.

Nu moet ik er wel aan toevoegen dat dit een beknopt antwoord is. Mocht je nog een specifieker antwoord willen moet je je vraag anders formuleren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding