op jou leeftijd ben je nog volop in de groei
dan is het zeker niet aan te bevelen kracht
trainingen te doen je spieren kunnen scheuren en verzuren
je kan wel aan een fitnes progamma mee doen maar doe dit altijd wel met deskundige begeleiding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles met mate is nog altijd het beste en overdaad schaad
13 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd dat als je jonger bent, je beter vaker en langer met kleine gewichten kunt trainen, dan weinig en kort met grote gewichten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welnee, gevaarlijk is krachttraining op geen enkele leeftijd als je maar niets forceert. Als je nog in de groei bent is rust tussen de momenten dat je aan krachttraining doet een extra aandachtspunt. Zorg dat er tenminste een dag zit tussen de spiergroepen die je traint, voor het broodnodige herstel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krachttraining voordat je volgroeid bent vergt veel voorzichtigheid en beleid.
Je skelet immers is de drager van je lichaam, heel veel spieren zitten daar aan vast.
Krachtige spieren op een zwak skelet levert losgescheurde pezen, breuken en andere ellende op. Daar zul je NIET op zitten te wachten.
Ook je voeding moet je goed in de gaten houden (calcium) eiwitten , vitaminen.
Laat je goed begeleiden, dat zal je veel narigheid besparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, teveel training is wel ongezond en af te raden.
Laat je goed adviseren door een trainer of coach. Pas ook je voeding aan je trainingsschema aan en houd op gezetten tijden voldoende rust. Verg niet te veel van jezelf en houd het in alle opzichten leuk.
Als je perse' met anabolen wil trainen wacht dan in elk geval tot je 18 jaar of ouder bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gwn trainen er gebeurt niks.