Mag je een gehandicapte accomodatie huren als je geen handicap hebt?

een jaar geleden
1.7K
ronron1212
een jaar geleden
Wat is dat dan voor een accommodatie?
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Wel handig om erbij te zetten of je een vakantieverblijf bedoelt of vaste huur. Bij vakantieverblijven heb je nog onderscheid tussen kleinere verblijven, zoals voor een gezin of groepsverblijven. Denk dat bepaalde vakantieverblijven vooral geschikt zijn voor gehandicapten. Zal aan de accommodatie liggen of je zonder handicap ook terecht kan. Denk dat een verhuurder er vooral ook belang bij heeft dat hij zijn object verhuren kan. Dan heb je verder nog accommodaties voor ouders met een gehandicapt kind.
'' De aangepaste vakantiewoningen van Blijf nog even kunnen door iedereen geboekt worden maar zijn bijzonder geschikt voor mindervaliden. '
https://www.blijfnogeven.nl/?gclid=Cj0KCQjwlK-WBhDjARIsAO2sErSvakvVOlYn0sao5megWfu9Ns5aYl6Mlzt4s6WsIrbklQWjHQLydnAaApxbEALw_wcB

Antwoorden (1)

Ja, dat mag. Wonigbouwverenigingen zullen doorgaans een dergelijke woning reserveren voor hen die dat nodig hebben, of ze passen de woning aan voor regulier gebruik.
Particuliere verhuurders willen nog wel eens een aangepaste woning verhuren aan niet gehandicapten.
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Klopt ! De verhuurder bepaalt.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Staat in de rubriek Hobby's en vrije tijd dus ik neem aan vakantieaccommodatie.
BonBonvanJohn
een jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix De verhuurder bepaalt zeker! Ik reageerde een keer op een rolstoelwoning terwijl ik (nog) niet in een rolstoel zit. Maar door mijn aandoening kan ik in de toekomst wel in een rolstoel belanden. Toch wilde de verhuurder (woningbouw) er niet aan. En werd mij de woning geweigerd. Ik had nota bene een indicatie voor aangepaste woningen. F***kers.