Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je van chloordesinfectie overstappen naar een zoutwaterdesinfectie?

Ik wil een zwembad opzetten en heb alles in huis om het water schoon te houden met chloor. Maar wil eigenlijk uiteindelijk zoutwater reiniging gebruiken. Die spullen heb ik nog niet allemaal in huis. Kan ik in de tussentijd chloor in het zwembad doen of kan een zoutwatersysteem daar straks niet tegen? Ik zou het namelijk zonde vinden om ál het water weg te moeten doen omdat er chloor in zit.

2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hoi zwembadliefhebber.

Het beste is, afhankelijk van inhoud van het bad en pomp capaciteit, kun je het beste je zwembad 3 weken niet voorzien van chloor.

Als er nog chloor aanwezig is in het bad, kan het zijn dat de chloor een aanslag achterlaat in het zoutwatersysteem.

Het mooiste zou zijn om het bad leeg te laten lopen, even om te spoelen met koud water, en dna vullen met nieuw water.

Gebruik geen warm water, dan komen er chloordampen vrij.

Overigens, plaats het zouwatersysteem na de pomp. Zo gaat er alleen gereinigd water doorheen.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding