Het opslaan van de persoonlijke instellingen heeft meestal met de browser te maken.

Om te voorkomen dat je persoonlijke instellingen in het vervolg niet opgeslagen worden, kan je een eigen Startpagina account aanmaken. Belangrijk hierbij is dat je de cookies van Startpagina toestaat, zodat de website je voorkeur kan onthouden. Per browser doe je dat zo:

Windows Edge:
1. Open de browser en klik op het menu icoontje met de drie stipjes
2. Selecteer in het menu ‘Instellingen’ en dan ‘Privacy en beveiliging’.
3. Daar vind je een veld ‘Cookies’ die je instelt op geen Cookies blokkeren.
4. De volgende keer dat je Startpagina bezoekt, klik je opnieuw op 'akkoord' in de cookiebalk op www.startpagina.nl
5. De balk verdwijnt daarna van Startpagina.

Internet Explorer:
1. Ga in de browser naar 'extra' (links bovenaan) of naar het instellingen-icoontje rechts bovenin.
2. Klik vervolgens op 'internet opties': er opent een nieuw scherm.
3. Op het tabblad algemeen staat een vinkje "Browsergeschiedenis verwijderen bij afsluiten".
4. Vink deze uit en klik op ‘Toepassen’ (rechts onderin) en 'OK'.
5. Klik nu opnieuw op 'akkoord' in de cookiebalk op www.startpagina.nl. De balk verdwijnt daarna van Startpagina.

Firefox:
1. Klik op menuknop en selecteer
2. Selecteer Privacy en beveiliging (verbeterde bescherming - waaronder cookies - tegen volgen)
3. Bij standaard instellingen zijn alle cookies (uitzondering van trackers) ingeschakeld
4. Als streng is ingeschakeld vink dan cookies uit (alle cookies toestaan) of
5. Selecteer om alleen Cross-site-en-sociale-mediatrackers te blokkeren.
6. Sluit de pagina, de wijzigingen worden automatisch opgeslagen.
https://support.mozilla.org/nl/kb/websites-melden-cookies-geblokkeerd-deblokkeren

Google Chrome:
1. Open Chrome op je computer.
2. Klik rechtsboven op Meer Instellingen.
3. Klik onder 'Privacy en beveiliging' op Site-instellingen.
4. Klik op Cookies.
5. Vervolgens kun je cookies toestaan of uitschakelen. Je kan hierbij dus alle cookies inschakelen of Startpagina toevoegen aan ‘Sites die altijd cookies mogen gebruiken’.

Hopelijk lukt het zo!