Hoeveel afstand laminaat tot muur bij overzetplint?

Hallo, ik gebruik een overzetplint bij het leggen van nieuw laminaat. Dit ivm een huurhuis waar de bouwplinten niet verwijderd morgen worden. Maar de onderkant van de overzetplint is slechts 6mm dik, dat wil zeggen dat het laminaat maar zo'n 5 mm afstand kan hebben tot de bouwplint. Is dit niet te weinig ivm uitzetten van het laminaat?

4 jaar geleden
6K

Antwoorden (2)

5 mm is voldoende. De originele spieën zijn ook niet dikker.
4 jaar geleden
Minimaal 10 en maximaal 15 mm ruimte tussen het laminaat en de muur aan te houden. dat is het minimale wat er tussen moet blijven.
Gamma geeft zelf andere ruimte aan. Om het uitzetten van de vloer te compenseren, wordt tussen de vloer en de wand rekening gehouden met een uitzetvoeg. Bij laminaat, parket en pvc is die minimaal 1 cm. Bij een groot oppervlak is dit nog belangrijker dan bij kleinere oppervlakten.
Toegevoegd op 08 februari 2020 18:44: bron, tekst
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
En hoe lossen ze dan de spleet van een halve centimeter op die zo ontstaat? Een verwijzing naar de Gamma is geen oplossing voor het probleem.
ronron1212
4 jaar geleden
Daar heb je gewoon plinten voor die ook in de bouwmarkt te koop zijn.