waar is dit aluminium muntje van afkomstig?

Wat is de afkomst,benaming en de gangbare waarde van dit aluminium muntje.
B.V.D.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
Antoni
5 jaar geleden
Het lijkt me sterk dat dit muntje van aluminium is gemaakt. Er zijn maar weinig munten van aluminium, en deze heeft sowieso een andere kleur dan aluminium.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank je .Ik heb het gewogen en het gewicht is 2.48 gr.Diameter is 22.3 en de dikte is 1 mm.
Groetjes René

Antwoorden (1)

Het lijkt op een nagemaakte achterzijde van een dubbele gouden Albertijn 1604. Uit Antwerpen, tijdens de regering van Albert & Elisabeth (1598-1621).

Zie afbeelding voor hoe een echte eruit ziet.
Plaatje bij antwoord
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heel erg bedankt, het is t' niet precies.maar het komt heel dicht in de buurt.Ik hou je op de hoogte,Zoek nog even verder,Nogmaals dank.