Hoe wordt je super lenig?

Ik ben 18 jaar en ik wilde altijd al een contortionist (ik weet het nederlandse woord niet) zoals Sofie Dossi willen worden ik ben al een paar dagen mijn rug en benen aan het stretchen maar ik heb na elke dag stretchen pijn in mijn rug en benen. Mijn goal is echt om mijn voeten over mijn hoofd te krijgen en alle oversplits kunnen. Heeft iemand goede stretch routines, tips tegen stijve benen en rug en hoe veel keer per dag of week ik moet stretchen? Dank je wel

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K
Amadea
5 jaar geleden
Daar had je als klein kind al mee moeten beginnen. Is nu te laat om dat nog te kunnen bewerkstelligen.

Antwoorden (1)

Om een slangenmens of contortionist te worden moet je veel oefenen, elke dag. Ga nooit strekken met koude spieren, dus doe altijd eerst een goede warming up (hardlopen, touwtje springen ofzo). Niet overstrekken. Als je pijn krijgt, ga je te ver. Bouw het heel langzaam op, elke keer een klein beetje verder maar nooit over de grens. Zoals met alles dat je moet oefenen en trainen: heb geduld en verwacht geen onmogelijke dingen in te korte tijd.
5 jaar geleden
teusvh
5 jaar geleden
Toevoeging: als je succes wilt hebben in die 'sport', begin er dan mee als je een jaar of drie bent. Gewrichtsbanden en -kapsels oprekken als ze helemaal zijn volgroeid is maar heel beperkt mogelijk.