Hoe pak je een cadeautje in als je daar niet zo handig mee bent?

Ik heb zelf heel veel moeite met mijn (fijne) motoriek. Hierdoor is het voor mij lastig om cadeautjes in te pakken. Ik probeer het wel en in theorie en praktijk zou ik nu wel genoeg ervaring hiermee moeten hebben. Rechte cadeautjes zoals boeken lukken me nog wel.
Als de mogelijkheid er is dan laat ik het cadeautje ook al in de winkel inpakken. Maar er zijn ook winkels waar je dit zelf moet doen. Dan koop ik bijvoorbeeld een decoratiefiguurtje (bijv een rendier) en het lukt mij dan niet om die netjes in te pakken. Vaak pakt iemand anders het dan voor mij in. Na tig verwoede pogingen en verspilling van een halve rol pakpapier (want ja ik blijf het wel proberen). Ik heb al op internet gekeken naar inpaktips maar dan kom je algauw uit op het inpakken van rechte cadeaus of het nog meer verfraaien van je cadeau. Ik zoek echt een simpele basic instructie van het inpakken van de meer vormloze cadeaus. Hebben jullie ideeën of tips hoe ik hier wat handiger in kan worden? Of waar ik terecht kan om dit goed te leren?

Amadea
5 jaar geleden
Bewaar lege dozen van bijvoorbeeld macaroni, rijst, aardappelpuree en nog meer formaten. Stop het cadeautje in vloeipapier gewikkeld in een passende doos en pak die in. Probleem opgelost!
Inekez1
5 jaar geleden
Ik heb totaal geen moeite met fijne motoriek, heb goed ruimtelijk inzicht en ben handig en creatief. Maar niet-rechthoekige cadeautjes inpakken? Een drama! Ik krijg het wel ingepakt, maar het ziet er nooit netjes en aantrekkelijk uit. Beste optie is inderdaad om het eerst in een kartonnen doos te doen en die in te pakken. Of als het echt klein is: in een wc-rolletje stoppen, in papier rollen en beide uiteinden met een leuk touwtje dichtknopen alsof het een snoepje is. Of bij de uiteinden het papier naar binnen vouwen, rolletje plat maken aan de uiteinden en dichtnieten.
Ritsuka
5 jaar geleden
Je kunt het ook in een kadotasje doen. Die niet je bovenaan dicht, strikje eraan, en klaar.

Antwoorden (1)

Als je het niet te oeilijk wil maken dan koop je papieren cadeautasjes. Je kunt ze kopen in de goedkopere winkels in verschillende maten en keuren. Zelf vind ik het heel leuk om zo’n cadeautje te krijgen. En.... de verpakking kun je een volgend keer weer gebuiken!
Succes ermee!