Is er een app die lichtjes geeft, zodat je het ritme voor muziek weet?

We willen op een bruiloft een liedje zingen zonder achtergrond muziek.
Het probleem is alleen dat het niet meevalt steeds hetzelfde tempo te houden. We beginnen goed, maar hoe verder het lied komt, hoe sneller we gaan zingen. Alsof het afgeraffeld wordt.
Is een app die lichtjes geeft, zodat we daar houvast aan hebben?
Dan zouden we die mobiel in de buurt van het bruidspaar kunnen zetten, en kunnen we met de hele groep (14personen) het goede ritme aanhouden.

Op google vindt ik wel lampjes die reageren op het ritme van de muziek, maar ik zoek dus net andersom.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Ja zoals deze:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.frozenape.tempolite&hl=en_US
Of deze voor iOS die volledige gekleurd licht geeft over het scherm:
https://itunes.apple.com/us/app/light-metronome/id1281387919?mt=8
Je zou ook eens kunnen proberen wat geluid doet als je er met zoveel man overheen zingt. Waarschijnlijk hoort niemand buiten de groep dat.
---
Nog een andere optie is wellicht vragen of iemand met een goed gevoel voor tempo als dirigent het tempo aan wil slaan.
Toegevoegd op 09 juni 2018 10:46: tekst