Wat heb ik nodig om te gaan vissen ?

Ik wil gaan beginnen met vissen, maar ik heb hier totaal geen verstand van... Ik weet bijv. niet welke hengel ik moet kopen, en wat er allemaal op deze hengel moet zitten, of hoe je hier iets op bevestigt. Voor zover ik heb gehoord en gezien lijkt mij het vissen op karper en roofvissen wel leuk.

Graag hoor ik bruikbare tips, van ervaren vissers !

Alvast bedankt !!

Weet jij het antwoord?

/2500

Een setje om op karper te vissen is niet zo duur . Wat heb je nodig ? Uiteraard een werphengel van ongeveer 3 meter lang ,een molen , een schepnet ,een klapstoeltje als je voor karper gaat . Voor roofvissen is dit niet nodig , daar je toch de walkant afstruint met je hengel . Je kan trouwens de zelfde hengel voor zowel karper als Roofvis gebruiken . Dan nog lijntjes met dobber ,die kan je kant en klaar kopen , en een kunststof materieel bakje met compartimenten voor de tuigjes en loodjes,kunstaasjes, enz . Het beste vraag je eens aan een ervaren visser of je eens een namiddagje mee mag . Zo leer je het best hoe het moet en kan je hem ook om tips vragen. Groeten , Tempete

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100