Deze appelboom is ziek. Wat is er ad hand? Wel bloesems, geen vruchten, blad krult om, doffe kleur. Wat moet ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K
jc54
6 jaar geleden
Geen boom te zien, maar mogelijk is de bloesem en het jonge blad destijds bevroren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nu wel foto

Het beste antwoord

Het is een jong boompje. Het kan ook heel goed krulziekte, witte vlieg of luis (spint) zijn. Mijn fruitbomen (appel, peren, pruimen) krijgen ieder jaar wel één of meerdere nachtvorsten over zich heen. Omdat ik er niet mee naar de veiling ga, worden ze dus 's nachts niet beregend. Ondanks dat, ieder jaar volop fruit. Neem een paar bladeren mee en ga naar een kweker of teler van fruitbomen, hij kan je exact zeggen wat er (mis) is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kans is erg groot dat je bloesem is bevroren dit jaar.
Tijdens de bloei is het extreem koud geweest
De kleur van het blad is uitstekend, maar dat krullen hoort niet.
Weet niet waar je woont, maar het is op veel plaatsen bijzonder droog.
Dan verzwakken de bomen en zijn ze meer vatbaar voor div. aantastingen.
Zou er bij droogte even een uurtje de slang er bij leggen en na een week herhalen.