Hoe zit het bij borduren wanneer in het boekje bij één nummer twee verschillende kleuren zijn aangegeven?

Ik heb online een borduursetje besteld (een soort van borduren op nummer). Helaas zat er geen beschrijving bij. Tijdens het borduren ben ik erachter gekomen dat wanneer in het boekje bij één nummer twee verschillende kleuren zijn aangegeven. Nu weet ik niet hoe ik dit in mij borduursel moet toepassen. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Even kijken of ik jouw vraag begrijp:
Zijn het 2 verschillende kleuren die hetzelfde nummer hebben, of bedoel je dat achter een tekentje dat de kleur aanduidt 2 kleurnummers staan?
Ik ga uit van het laatste, dat betekent dat je met 2 draadjes moet borduren, je hebt waarschijnlijk splitzijde. Staan er 2 nummers dan betekent dat dat je die steken doet met 1 draadje van de ene kleur samen met een draadje van de andere kleur.
Hoop dat het zo duidelijk is anders zie ik het wel
anneliez
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Top dat helpt mij al iets verder. Nu ben ik alleen de hele tijd al met 3 draadjes aan het borduren. Hoe zit het dan? Hoe moet ik weten van welke kleur ik 2 moet nemen en van welke maar 1?
anneliez
7 jaar geleden
O dan hoop ik dat je garen genoeg hebt, wat die kleur betreft gewoon even kijken wat je het mooiste lijkt. Moet je bijvoorbeeld groen en blauw samen doen, moet je even kijken wat het mooiste is, iets meer blauw of iets meer groen
half kruisje van 1 kleur en het halve kruisje (er over heen) van de andere kleur