hoe heet het vintage schetsapparaat met draaiknoppen te 'besturen'?

Ik kom er niet achter, het heeft een tabletvorm (maar is geen computer!) en door aan twee knoppen te draaien kun je respectievelijke horizontale, verticale en, als je er heel bedreven in bent, digitale of zelfs ronde vormen mee tekenen. Het heeft een lichtgrijs vlak en de lijnen zijn antracietkleurig. Op basis van magneten en ijzerslijpsel?? Of met grafiet, geen idee. Je zou zeggen, wat moet je met zo'n ouderwetse techniek terwijl er zulke moderne tekenprogramma's te krijgen zijn, maar op de eoa manier is het een heel ontspannen bezigheid om zo lekker mindfull te fröbelen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Etch a Sketch.

Toegevoegd na 45 seconden:
Zie voor meer informatie https://nl.wikipedia.org/wiki/Etch_A_Sketch.

Toegevoegd na 2 minuten:
Daar vind je deze tekst:

"Etch A Sketch is speelgoed dat bestaat uit een scherm met daarin ingebouwd een tekenpen die met twee draaiknoppen bediend wordt. De stylus krast het witte aluminiumpoeder weg en laat zo een grijze lijn achter. Als de knoppen afzonderlijk bediend worden, krijgt men horizontale en verticale strepen.

Etch A Sketch is ontworpen door de Fransman André Cassagnes (1926-2013), en werd in 1960 in productie genomen door de Ohio Art Company uit Bryan (Ohio). Sinds 1998 maakt Etch A Sketch deel uit van de National Toy Hall of Fame in Rochester (New York). In 2003 noemde de Amerikaanse Toy Industry Association het een van de 100 meest memorabele en creatieve speeltjes van de 20e eeuw."

Toegevoegd na 42 minuten:
De officiële naam is Etch A Sketch, dus met een hoofdletter A, dus een heel klein beetje anders dan ik bovenaan dit antwoord schreef.
Antoni
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah, dank je, wat snel! Dat is wat ik bedoelde, maar met zoekterm "schetstablet" kwam ik nergens
Antoni
7 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sommige mensen zijn er ware meesters in
http://gvartwork.com/pages/etch-a-sketch
http://gvartwork.com/collections/etch-prints
Antoni
7 jaar geleden
Leuk, die websites, @Marleen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beetje late reactie Marleen, maar: wauw! Eerst maar eens bestellen en dan oefenen :-)