Hoe bewaar ik groente (wortel), zonder dat het gaat rotten, buiten de koelkast?

Het is voor een surprise voor sinterklaas, niet om later nog op te eten. Is daar niet een soort spray voor? Ik kan het zelf nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een winterwortel gaat buiten de koelkast niet rotten als je hem droog bewaart.
Hij droogt alleen heel langzaam uit, en je kunt hem nog gewoon eten.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De wortel groeit in de grond. Dus donker.
Lichte vorst kan het verdragen.

Momenteel is het buiten een koelkast. De temperstuur van de natuur.
In een kistje met strooi, op een droge plek buiten, met deksel, kunt u de (winter) wortel gerust weken bewaren.

En voor het paard van Sint duurt het niet meer zo lang.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In koud water leggen, drogen ze niet uit. En zolang ze onder water liggen rotten ze ook niet snel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Doe de wortels ( ongewassen) in emmers en zet deze in een vorstvrije schuur op de grond.
Door het vocht in de emmer en in de koude schuur, blijven de wortels goed tot ver in het voorjaar.
Let op emmers niet afdekken, alleen als het in de schuur zou gaan vriezen.