Het makkelijkst lijkt mij om de dodemansknop (dodemanskabel) tussen de stroom toevoer naar je bobine te monteren. Verder zelf evengooglen dan kom je er wel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de meeste watersportzaken die buitenboordmotoren verkopen kan je universele "dodemansschakelaars" met koord kopen voor zo rond de 20 euro. Een betere benaming is overigens "man overboord schakelaar" Als je de originele stopknop demonteerd en meeneemt naar de winkel kan men daar kijken welke schakelaar het best in jouw motor past. De twee draden die aan de originele schakelaar vast zaten kan je zonder problemen overzetten op de nieuwe.

Overigens is een man overboord koord pas verplicht als de combinatie van boot+motor sneller kan varen dan 20 km/u, dus met jouw motor van 4pk moet je al een heel licht bootje hebben wil je dat halen.

Als de combinatie sneller kan dan 20 moet je ook in het bezit zijn van een vaarbewijs.