hoe lange loop heb je nodig voor een aardappelkanon ?

ik ben er een aan het bouwen
en ik wil er zo ver mogelijk mee kunnen schieten
en hebben jullie nog tips om ver te schieten
en welke gas is het best

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K
paulus811
11 jaar geleden
Is dat net zo'n wapen als een puddingbuks?

Het beste antwoord

Om het beste resultaat te bereiken is een loop van 43,5 cm het beste , het meeste gebruikte gas schijnt oxygeen te zijn, is ook het goedkoopste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ongeveer 1 meter is al voldoende. 2 meter is beter. En 3 meter is te lang. Om ver te kunnen schieten moet de aardappel vaart kunnen maken in de loop, dus een te korte zou betekenen dat de aardappel geen snelheid op kan bouwen en bij een te lange loop, loop je het risico dat de loop (bij grijze pvc pijpen) krom komt te staan, waardoor de aardappel snelheid verliest. Ook kun je het beste je kannon zo bouwen dat de aardappel er van achter in kan wat de snelheid (dus ook afstand) zal bevorderen. Ten slotte moet je voor een goede "ontploffingsruimte" zorgen dmv een schroefdop met pakking. Hoe strakker je na het vullen van je ontploffingsruimte je die dop erop draait, hoe verder hij schiet, omdat het ontploffingsgas dan fijner geperst zit. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om te beginnen zou ik je afraden een vuurwapen de maken, dit is illegaal in zowel België als nederland. Maar je kan ook aardappelen lanceren met een luchtdrukkanon. Dit is niet verboden. (zie bb gun) deze onderdelen vind je in zowat elke doe het zelf zaak. Je kan deze dan ook gewoon opladen met een fietspomp of compressor. En voor loop: zou ik aanraden de inhoud van de loop 1/3de te maken van de inhoud van de drukkamer. De lengte verschilt dan van diameter die je gebruikt.
Aangezien de meeste hogedruk pvc buizen gemakkelijk tot 12 bar aankunnen en je met een fietspomp 5 bar druk kan zetten. (wat ruim hard genoeg is, zal je wel merken) kan dit een vrij veilig wapen blijven. Luchtdruk is makkelijker dan gasontploffing omdat je hier enkel een kraan voor nodig hebt ipv een trekker met elektronische ontsteking en de juiste gas-zuurstofverhouding. Succes ermee!