Waar kan ik een moderne versie van een sprookje vinden?

Ik zoek een moderne versie van een sprookje. Ik wil dit als toneeltje opvoeren met 4 personen. dus liefst ook een sprookje met maximum 5 personages. Wie kan er mij een link of verhaal geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (4)

Roodkapje en de wolf:

http://taalcreatief.blogspot.com/2008/11/moderne-versie-van-een-bestaand.html
12 jaar geleden
Persoonlijk vind ik de sprookjes van Godfried Bomans geweldig. Het boek 'Sprookjes' is ook gewoon te bestellen.

In bijgaande bron anders ook nog wat suggesties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weeuwsnitje en de dweven zwergjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mis alleen nog het karige hutje in dat verhaal...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo die minnen jongens? Het is toch een moderne versie van een sprookje?
Sommige verhalen uit 'Gruwelijke verhalen' van Roald Dahl staan online Ik weet je doelgroep niet, voor jonge kinderen is het niet zo geschikt ;-), maar hier vind je bijvoorbeeld Assepoester http://home.deds.nl/~sprookjes/Assepoester.html

Hier vind je ook Roodkapje en de 3 biggetjes: http://home.deds.nl/~sprookjes/Gruwelijke%20Rijmen.html

Verder kun je sommige sprookjes vrij 'makkelijk' modern maken...Pinokkio niet van hout maar bestaande uit computer pixels, Hans en Grietje met GPS, Sneeuwwitje haar moeder heeft geen spiegel maar een webcam die haar sneeuwwitje laat zien....En elke koets en elk wit paard vervang je natuurlijk voor een flinke sportwagen ;-)

Succes!

Toegevoegd na 7 minuten:
'Gruwelijke verhalen' moet natuurlijk 'Gruwelijke rijmen' zijn, zoals je op het plaatje al zag ;-) Sorry!