1Wat doe je als een kind het eng vindt om geschminkt te worden?

2Wat doe je als een kind tijdens het schminken zijn hoofd niet stil kan houden?
3Wat doe je als een moeder om een ingewikkelde schmink voor haar kind vraagt terwijl het kind dat eigenlijk niet wilt?
4Wat doe je als je bepaalde kleur schmink, bijvoorbeeld wit op is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Gewoon niet schminken, lijkt me. Waarom zou je een kind dat aandoen, als schminken eigenlijk gewoon bedoeld is om leuk te zijn?
Maar ik begrijp uit jouw vraag dat je vooral te maken hebt met moeders die willen dat hun angstige kind geschminkt wordt. Je kunt dan zeggen dat schminken leuk moet zijn, en dat je liever niet een angstig kind wilt schminken. Je zou wel een soort compromis kunnen bedenken. Zorg dat je een paar ontwerpjes achter de hand hebt die heel klein zijn. Bijvoorbeeld een rood neusje, of bloemetjes of vlinders op de wangetjes, of een stoppelbaardje. Dat vindt het kind misschien wel leuk en de moeder is ook tevreden.
Zo'n "kleine schmink" kan ook een oplossing zijn voor kinderen die niet zo lang stil kunnen zitten.
En je laatste vraag: zorg voor genoeg voorraad, is het enige antwoord wat ik kan bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kind vragen om je zelf door haar of hem te laten schimken of op een pop, misschien gaan ze het dan wel leuk vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even uitgaande van dat JIJ de schmincker bent:

1Wat doe je als een kind het eng vindt om geschminkt te worden?
A Vragen of het echt wel geschminkt wil worden en zoja: houd het bij iets heel kleins en zeg dat ook vantevoren en zonee: niet doen dus.

2Wat doe je als een kind tijdens het schminken zijn hoofd niet stil kan houden?
A Afleiden door een verhaaltje te vertellen of een liedje te zingen en zelf het goede voorbeeld te geven wat het kind precies moet doen en je kunt een wedstrijdje voorstellen: ik tel tot 10 en dan moet jij 10 tellen je hoofd stil houden. Als dit is gelukt doe je het met 20 tellen. Flink de hemel in prijzen als het lukt natuurlijk en meteen uitdagen met de volgende hoeveelheid tellen.

3Wat doe je als een moeder om een ingewikkelde schmink voor haar kind vraagt terwijl het kind dat eigenlijk niet wilt?
A Niet doen, vragen wat het kind wil, het kind moet namelijk stil zitten, niet de moeder en het kind moet er mee lopen, niet de moeder.

4Wat doe je als je bepaalde kleur schmink, bijvoorbeeld wit op is?
A Uitleggen en vergelijken met de snoepjes of koekjes thuis bij mama of papa die ook wel eens op zijn. Dat snapt ieder kind!

Succes met je werk!