waar kan ik het beste mijn postzegels verkopen?

ik heb een hele tijd postzegels verzameld, maar doe al een tijdje niets meer met de verzameling.
ik wil ze daarom verkopen, maar ik wil er ook een goede prijs voor krijgen, want er zitten hele mooie zegels bij.
van allerlij zegels, van nederland tot australie, en ook van alle categorieën.
dus weet iemand een goede plek, een filatelieclub, of mischien gewoon marktplaats (als dit het beste werkt), waar mijn collectie ook oplevert wat hij waard is?
zelf geïnteresseerd? reageer gerust :p
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

De beste plek is denk ik marktplaats of ebay als er iemand is die ze zoekt gaat hij daar zoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste prijs krijg je, als je ze los of per serie gaat verkopen op b.v. Marktplaats. Mensen zijn bereid om nog wel een aardige prijs voor een zegel te betalen, die ze nèt zoeken. Maar dat is een enorm werk, en geeft veel gedoe. (advertenties plaatsen, opsturen, afrekenen etc.)

Voor de marktprijs kun je het beste op een veiling terecht. Hieronder een lijst met postzegelveilingen. Neem contact op met zo'n veiling en laat je goed adviseren.
http://postzegels.startze.nl/POSTZEGELVEILINGEN.htm

Voor je gaat verkopen, raad ik je aan, eerst eens de marktprijs van wat zegels uit je verzameling te onderzoeken. Met een catalogus erbij, is dat best te doen. Daarvoor kun je prima op internet terecht. Mogelijk kom je dan tot de conclusie dat de emotionele waarde van je verzameling hoger is, dan het geld dat je voor je postzegels kunt krijgen.

Postzegels leveren bijna niets op, omdat er nauwelijks vraag is. 10 tot 15% van de cataloguswaarde voor Nederlandse zegels is geen uitzondering, en zegels uit het buitenland brengen helemaal nauwelijks iets op.

Tenzij het hier een topverzameling betreft (b.v. Nederland compleet), of als je zeer dringend wat geld nodig hebt, raad ik je aan je verzameling te bewaren. Altijd leuk voor je kinderen of kleinkinderen, om nog eens te zien, waar pa of opa vroeger mee bezig was. ;-)