Je zou kunnen proberen iets van een hiel in te punniken door na het punniken van de schacht over de helft van de steken te punniken (12), 11 steken terug, keer, 10 steken heen, keer, 9 steken terug, keer etc, tot je twee, drie steken over hebt en dan steeds weer 1 erbij, en als je alle 12 weer op hebt staan verder in de rondte. Ik zie echter even niet voor me hoe je de overgangen echt mooi zou moeten maken. Met niet overgehaalde lussen op de buitenste pennen denk ik ; kwestie van even wat dingen uitproberen.

Afnemen voor de teen is gewoon echt niet mogelijk, dus die zul je tot voetlengte moeten uitpunniken en dan de steken samentrekken door de afhechtdraad door de laatste lussen te halen.

Even voor je gegoogeld, en inderdaad ; de methode die hier gebruikt is (tweede link) lijkt veel op die ik heb beschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Breien op een breiloom is eigenlijk een soort megapunniken. In de link zie je een boekje met naar de voorkant zich laat aanzien in ieder geval een sokkenpatroon. Ik heb verder nog geen patronen kunnen vinden.