ik wil graag een kapsel op mijn gehaakte pop maken, iemand enig idee hoe dat moet?

hoe maak je haar vast aan een gehaakte pop en hoe maak je dit haar ( het liefst iets van wol..), moet je de draadjes door het hooft heen trekken of zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Je kan dat op verschillende manieren doen. Je kan een los kapsel maken en dat er op naaien. Zie link.
Maar je kan ook de haartjes er los op haken. Je pakt dan draden (van iets meer dan 2 keer de lengte als hoelang je de haartjes wilt). Je vouwt de draad dubbel en met een haaknaald haal je die door de stof van het hoofdje. Later knip je dan het kapsel in model.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je zou zo'n speciaal knoop instrumentje kunnen halen..
dat is zo'n ding waar je kleden mee knoopt, verktijgbaar in hobby winkels..
dan pak je een stukje draad vouw t dubbel en dan door de poppenhoofd en terug trekken..dan zit mooi vast en kan je het hele hoofd bekleden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het met een knoopnaald wel gaat lukken
die zijn te verkrijgen bij een hobby winkeltje neem je popje even mee dan leggen ze gelijk uit hoe het werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een pompon. Op youtube vind je instructies.