Wat voor dier in groot aquarium?

Ik heb een best groot aquarium leegstaan die ik graag zou willen vullen. Ik wil graag een vogelspin maar dat mag niet van de rest van de mensen in huis =) Dus ik zat te denken aan een groot wandelent blad. Maar een reptiel is ook erg leuk. Heeft iemand ideeen voor een bijzonder dier voor mijn lege aquarium?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

als je nog nooit eerder reptielen hebt gehouden zou ik sowieso kijken of er niet bepaalde reptielen zijn die "makkelijker"zijn om te houden, baardagamen en luipaardgekko's vallen zeker onder deze categorie, maar zorg vooral dat je voordat je een beest in huis haalt goed geinformeerd bent over de behoeften en dergelijken, speur het internet af en de bieb door maar laat je vooral niet informeren door een winkel waar ze reptielen verkopen, het is namelijk zo dat deze winkels graag willen verkopen waardoor het welzijn van de dieren vaak niet op de eerste plaats komt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In feite Is het opbergen van dieren in terrariums of aquariums zo en zo niet echt welzijnsvriendelijk voor de dieren, alleen voor jezelf. Ik wilde ook altijd dolgraag een boa constrictor, alleen heb er nooit eentje gehad zelf, wel jammer maar begrijpelijk toen de mensen mij vertelden dat ze beter af zijn in hun eigen omgeving met alle vrijheid van dien.

Andere antwoorden (3)

Als het een aquarium betreft, zou ik voor een vis gaan, of kwallen, die zijn heel decoratief.
Het zijn in ieder geval dieren waarvoor je huisgenoten geen angst zullen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
esth0r
12 jaar geleden
ja, superdecoratief, echter wel supermoeilijk te krijgen EN supermoeilijk te onderhouden
Maak er een tropisch terrarium van. Zet er mooielijk kleine mosjes ed in. Maak eventueel een klein deel met wat water en kleine visjes.

Ga niet aan bijzondere beestjes beginnen. Gun die beestjes ook een leven. Hoe graag zou jij in een glazen box willen leven, waar je niet uit mocht (Denk aan een gevangenis).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook wandelende takken nemen. Die zijn heel leuk allee een bakje water en blaadjes en takken. Of bijvoorbeeld een slang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt wel op elkaar, ook qua verzorging. Een wandelende tak of een slang. Kleinigheidje...