Ja dat is schrijven via de post wat je deed voordat iedereen ging emailen ( voor 1995 zeg maar). Omdat de post veel langzamer gaat noemden nerds het snail mail. Oftewel slakkenpost.

Een vergelijkbaar woord voor snail mail is e-meeuw. Soort verbastering van duivenpost wat men in de Middeleeuwen (en in de oorlog) gebruikte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt :)

Andere antwoorden (1)

Ja, waarbij volgens mij dan de ontvanger elders woont, dus in een andere stad of straat. Binnen één kantoor hebben ze het dan vaak over sneeker-mail (= gymschoenen post) wat rond gebracht wordt door de interne post (grote bedrijven, gemeentehuizen, ministeries enz).