kan ik een kort geding beginnen omdat iemand mij mijn plezier wil ontnemen?

In het Noord Limburgse Venray, ligt al jaren (meer dan 25 jaar) een race circuit, na 20 jaar is men erachter gekomen dat dit circuit er illegaal ligt en dat er dus niet meer geracet mag worden, er zijn ondertussen diversen onderzoeken geweest naar betere/andere plekken om dit circuit te huisvesten, na veel elle lange discussies is het circuit nu verplaatst en ligt het hemelsbreed 200 meter verderop, alle vergunningen zijn binnen op een, als ik het goed begrepen heb, milieu vergunning na. De gemeente Venray geeft daarom de laatste tijd evenementen vergunningen af om toch de vele coureurs en racefans die dit evenement willeen bezoeken tegemoet te komen, echter bij elke aangekondigde race begint de milieufederatie Limburg en een 3 tal mensen die in de buurt wonen te procederen tegen dit raceweekend.
Ik ben een racefan, ik ben voor democratie, ik vind ook dat iedereen een mening mag hebben, maar ik wordt er moedeloos van dat enkele mensen een racefeest voor zo'n 10.000 mensen kunnen tegen houden.

Kan ik niet eens een kort geding beginnen tegen organisaties die alleen maar proberen om mijn plezier en dat van zo'n 10.000 andere willen ontnemen?

Ik hoor graag jullie mening

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja, je kunt een kort geding beginnen. Maar ik zou daarmee wachten totdat je een wet hebt gevonden waarin staat dat jouw je pleziertjes niet mogen worden ontnomen.
Je kunt een advocaat mee laten zoeken, dan is er meer kans dat je die wet vindt, maar dan wordt het wat duurder. Maar waarschijnlijk is die wet er niet. Maar het kort geding kan je toch beginnen. Dat wordt dan een heel erg kort geding...
12 jaar geleden
geluidhinder is een van de aspecten van de milieuvergunning. aangezien je zegt dat juist deze vergunning er nog niet is, denk ik dat mengoede kans maakt, als ze protest aantekenen tegen de races. dus andersom maak je weinig kans dat jouw kort geding tegen deze mensen succesvol zal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk niet, die is er echt niet. Wel genoeg redenen voor de omwonenden om te protesteren, misschien moet je daar eens bij stil staan. Jouw pleziertje is hun jaarlijkse ellende. Je kunt altijd gaan demonstreren op het moment dat het kort geding van de klagende omwonenden aanvangt. Overigens klagen buurtbewoners van het Museumplein te Amsterdam ook altijd over de vele vergunningen die worden afgegeven voor festiviteiten op het plein. Zoals je weet vinden daar nog altijd vele evenementen plaats dus het protest van de buurtbewoners is dus weinig succesvol. Wellicht omdat ik de brief die ik op de mat vond of ik me als medebuurtbewoner wilde voegen in het protest heb genegeerd, ondanks dat ik me er wel in kan vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het proberen, maar er zijn altijd mensen die wat te klagen en te zeiken hebben.
ik woon op het platte land, ( geen agrariër ), maar dan komen er figuren vanuit de stad wonen, gaan ze bij diverse instanties bezwaar maken omdat er een boer stinkt met het gieren.
of er komen vliegtuigen over, ook zoiets.
ik weet wat er speelt bij jou, maar of het zin heeft???????????, suc6