ik heb nog een stuk of 15 oude fietsbanden (binnenbanden) wat kan ik hiervan maken met de kinderen?

graag zonder al te veel extra materialen aan te schaffen (huis tuin en keuken spulletjes uitgezonderd)

het moet voor de kinderen (jongen en meid) wel eenvoudig te maken zijn, maar met een 'groots' resultaat
(anders zit moeders met het project opgescheept :)

flowersticks en sieraden hebben we al gemaakt overigens (erg leuk!!) dus hier ben ik niet naar op zoek :)

graag met site/duidelijke omschrijving.voorbeeld

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een katapult!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn flowersticks?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bliets
voor de kids om te maken, of voor de kids om ze......
aan het eerste had ik nog niet gedacht, maar voor de kleine man erg leuk en makkelijk te maken. thanx
:)) @covered
lastig uitleggen. het zijn 3.....stokjes om mee te jongleren (ook wel devilsticks of jogglesticks genoemd) zie hier http://www.youtube.com/watch?v=LKJMVkn8Kqg op dit level zitten we nog niet hoor, maar het is vrij simpel om eenvoudige truckjes onder de knie te krijgen. (en NIET verslavend .....huhum) het rubber zorgt voor grip zodat je er echt mee kan zwieren en zwaaien zodat het lijkt of het met een draadje vast zit. lijkt het je toevallig wat dan hier nog een link. de stokjes hebben ze bij de bouwmarkt :)
http://www.youtube.com/watch?v=z7gS5-XKSpA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk te horen!
zo zie je maar hoe er door een vraag een meerdere mensen 'van de straat' kunnen worden houden : )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh ik zie nu pas je reactie. moest ff denken, maar het kwartje valt via deze weg :) als het spel was zou ik er niet over liegen. gelooft ze je niet dan belt ze toch je zus op?

Het beste antwoord

Veeeeeeele ideetjes!

http://users.skynet.be/hofmeester/tuinartikels/tuinkader.htm

http://www.knutselidee.nl/nieuws/fietsbandb67.htm

http://www.knutselidee.nl/moeder/fietsbandenketting_.htm

http://www.hobbycreatief.be/Creatief%20met%20fietsbanden/indexfietsbanden.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijt gij van de knutsel afdeling? :)) gave voorbeelden (moeders handen jeuken!!!!)
zal de simpelste (mot niet te lang en te intensief zijn met die blagen, je kent het vast wel ;-) resulaten eens bekijken met ze om wat uit te zoeken. opties genoeg in ieder geval :) (en ik kan weer wat toevoegen aan mijn knutsel ideetjes map voor mezelf) + met vertraging, maar die komt zekerssssss!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knufffffselplezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel lief webske! :Ox
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veeeeel leuke ideetjes maar kan maar 1 plusje geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx, misschien wel een idee voor m'n webjes, zo'n fietsband ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA, maar dan moet je er niet te hard in jumpen hoor lief spinnetje. dat gaat niet goed!!!! :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken je die niet dan? De spiderjump??? Alle pootjes omhoog en dan bouncen op je rug?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha nee die ken(de) ik niet. :))

Andere antwoorden (7)

Mijn vader maakte er met mij een 'goedendag' van. Je knipt de band in reepjes zodat je een soort brede elastiekjes hebt. Je maakt een bal van krantenpapier en doet daar de reepjes om. En als laatste een ketting van die elastiekjes eraan.
Het is dus echt van dat wapentuig voor jongetjes en dat moet je maar willen. Bij mij deed het overigens geen kwaad hoor, ik ben niet eens in dienst geweest!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA geniaal!!!
probleempje is dat mijn jongetje erg van uitproberen houdt (arme hond, kat, zus, moeder en woning inrichting) op kleine schaal als sleutelhanger is het wel een heel leuk idee voor een stoere kerel ! +je volgt nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, juist ja. Met dieren in huis is dat inderdaad niet zo'n goed idee! Dan maar een sleutelhanger...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel super leuk idee +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ 1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allebei! Eucalypje, leuke vraag voor een regenachtige zondagmiddag, heb met veel belangstelling de antwoorden gelezen. Leuk dat je dit met je kinderen doet. Veel knutselplezier!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jjjjjjjjjjij :) bedankt voor je spontane reactie :)))
wij kunnen hier een hele tijd mee vooruit en krijgen onderweg nog meer ideetjes en zijn wat minder afhankelijk van het weer als het even niet mee zit.
leuk dat je het ook met interesse hebt gelezen, en mochten de knutselkriebels ook bij jou gaan kriebelen wens ik je eveneens veel plezier.
Je kunt het knippen en dan al vlechtend een lijst versieren:
http://users.skynet.be/hofmeester/tuinartikels/tuinkader.htm

Ziet er wel leuk uit, en je kunt in de lijst steeds een ander versiersel maken! (herfst, zomer, kerst)
In de volgende link staat een krans die versierd is met een binnenband, leuk om aan de voordeur te hangen wellicht, als je wat bloemetjes toevoegt.
http://www.knutselidee.nl/nieuws/fietsband67.htm

Je kunt er blijkbaar ook een zwaan mee maken!
http://www.knutselidee.nl/nieuws/zwaan118.htm

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedank!
ik denk dat het voor de kids te lang gaat duren, maar de zwaan vind moeders vooral ERRUGGG leuk :) het prikbord voor de meid ga ik zeker proberen, en een lijst voor op de stoere jongens kamer misstaat ook zéker niet. thanx, + volg ook hier nog :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Knip ringen van de fietsbanden en koppel deze aan elkaar zoals je dat ook met slingers doet.
Dan krijg je dus een heel lange aan elkaar geknoopte ringen, dus een soort zeer elastisch touw.
Al jaren ligt er een in mijn auto die gebruik ik om b.v. de fiets in mijn busje vast te zetten, of een brommer van een kleindochter.
Ook gebruik ik hem als ik met mijn aanhangwagen spullen vervoer, omdat het super elastisch is en niet verteerd werkt dit veel beter dan een touw.
Die ik heb is al meer dan twintig jaar oud en nog steeds prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stevig spul is het zeker!! je kan er zelfs stoelzittingen en bedden van maken (doen ze in arme landen) een auto hebben we helaas niet (rijbewijs ook niet, ben op de fiets al gevaarlijk genoeg) maar de slinger is makkelijk en met snel resultaat voor de kids. er is vast ook een mogelijkheid om het kleuren/versieren thanx +volgt later
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
puuuulusssss staat erbij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ED!!!!!!!!!!!!!!!!!! #SHOCK# wat is er met de camera gebeurd? je kijkt ons niet meer aan. vond het zo'n vertrouwd gezicht met je blik hier de huiskamer binnen kijkend, dus dit echt wel ff wennen hoor. :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja, sommige hadden er last van, niet dat ik klachten kreeg of zo.
Dus kijk ik maar even de andere kant heen.
Zag dat Wiccalive zelf ook te zien is en Gdan. ook al weer een tijdje, nu jij nog . :-)
Er gaan er steeds meer hun eigen foto er in zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
last van hebben??? maar zal me aanpassen hoor met een ander plaatje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, maar ik zie maar de helft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt.
bovenste helft is aap (even ter aanvullende info)
Maak van de ventielen een waterraket. Zie bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat gááááff!!! vooral voor de kleine man :))) heb tot nu toe de ventieltjes gewoon weggemikt, maar dat ga ik nu niet meer doen natuurlijk, dat snap je wel :) thanx!
de + komt met vertraging (misschien lanceer ik m wel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kracht.... laden.... VUUR!!!! +1 :)
Knip er samen met je kinderen ontiegelijk veel rondjes van, dan kun jullie tot in lengte van jaren je lekke banden er mee plakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja DAS lachen. ik door het glas met de fietsjes, en de kids maar plakken! hoezooooo jullie vervelen je met dit weer? :OP
Zoals hier al eerder genoemd: ringen knippen (die overigens door een kippenboerderij bij mij in de buurt als elastiek om de eierdoosjes werden gebruikt) en die om een propje papier wikkelen. Klein propje en hoe meer ringen hoe beter de bal stuitert. Je kunt er een dubbele draad in meewikkelen die als een lang dubbel uiteinde aan de bal blijft. Die 'lus' doe je om je voet en je draait rondjes met de bal om je been heen terwijl je met je andere voet eroverheen moet springen. De dubbele lus kun je ook van elastiek maken, dan is het moeilijker om eroverheen te springen omdat je het effect niet kunt inschatten. Wie het langste vol kan houden wint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1. leuke voorbereidingen voor als het zonnetje zich laat zien.
(daar kan een kant en klaar speelgoedje uit de speelgoedwinkel toch nooit tegenop?!) :)
Je kunt er een bal van maken, deze stuiteren als de beste!
Daarbij knip je de band in repen en deze willel je tot een bal. dat kan zonder lijm door de flap van een nieuwe strip ONDER een eerder gewikkelde flap te steken. Je moet wel hard (rubber gespannen) oprollen, anders vliegt de bal uit elkaar omdat het geheel te slap is.