Hoe krijg je die super heldere, mooie kleuren van foto's in magazines?

Ik snap dat dit in photoshop wordt gedaan maar is dat met speciale filters? Is het de kleurtemperatuur? Ik kom er niet uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Het is een combinatie van verschillende dingen. In een modeblad met een foto van een model is het onder andere:
Een goed model
Goede visagie
De juiste belichting
Een fotograaf die weet hoe zijn camera werkt
En uiteindelijk word er in Photoshop nog wel wat kleuren helderder gemaakt en dergelijke.
Maar de basis is toch echt de foto zelf, als je met een slechte foto begint, kun je photoshoppen wat je wilt, maar het word nooit wat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Onderstaande link is een erg leuke site, hier leggen fotografen uit op wat voor manier ze een foto maken.
Je ziet in de meeste gevallen dat de foto er al super uitziet gelijk uit de camera, Photoshop word gebruikt om het te verbeteren.
http://fstoppers.com/
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Download eens gratis Gimp2, net zo goed als photoshop maar dan 100% gratis. Je kan dan zelf aanrommelen, auto's en hele gebouwen verwijderen een zee zo blauw maken als jij wilt. Dat is hoe foto's tegenwoordig te manipuleren zijn. Maar een echte foto is mooi door het moment en het gebruik van een goede camera met de juiste (warme tint?) lensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Professionele foto-apparatuur is niet te vergelijken met de cameraatjes die mensen tegenwoordig gebruiken.

Het lijkt wel of we met ons allen onze eisen/wensen wat betreft kwaliteit aan de kant hebben gezet, voor het gemak van snel een plaatje maken.

Met mijn Canon Eos 20D heb ik 3 lenzen (objectieven) die ik op alle mogelijke manieren kan instellen.
Daarbij gebruik ik bijna altijd een statief.
Dan iets heel belangrijks: ik maak de opnamen in RAW, dat is het digitale negatief. Daarmee kun je alles later in je fotoprogramma nog instellen, zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit.

Professionel mensen hebben nog betere apparatuur.

Ik heb een kleine camera er bij gekocht en hoewel die heel goed is, zijn de opnamen op ware grootte toch minder gedetailleerd dan die uit mijn Canon Spiegelreflex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je een iPhone hebben zou ik cammera+ kopen dat is een foto programa die de kleuren helderder maakt en het iets scerperlaat lijken voor echt super mooie foto's moet je toch zon profesionele camera nemen

Hier een paar foto's van die app
Ow ja een ding het is eigenlijk een soort efect maar foto's lijken er wel meer gedetailleerd door
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die krijg je niet.
Behalve als je een professionele drukkerij hebt.
Iets goed kunnen opnemen of fotograferen is 1 ding, het gaat erom waarmee of waarop je het weergeeft. Net zo goed als een 12 megapixel cameraatje niet veel meerwaarde heeft als je het op een 1 megapixel beeldscherm weergeeft of op een 3 kleurenprintertje met lage dpi.
Uiteraard heeft een goede camera en vooral goede lenzen een gunstig effect indien je wel over goed weergavemateriaal beschikt. De heldere kleuren in magazines zijn voornamelijk te danken aan professionele verlichting en belichting die ervoor zorgt dat er zo min mogelijk schaduw en interferentie optreedt. Dat maakt een hoop verschil tov een flitsertje of filmlamp (maar ja, ook in de beurs ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kleurcontrast, de scherpte en glanzend papier zijn de belangrijkste factoren.
Daarnaast veel sterk verschillende en verzadigde kleuren in het beeld, waardoor contrasten nog duidelijker worden.
Ook de kleurdiepte van de gebruikte inkten speelt een rol.
De glans van het papier op zich moet je in het totaaleffect echter NIET onderschatten.
Verder dient de foto correct ingedeeld te zijn (gulden snede regels toepassen) en dan kom je een heel eind.
Kent je printer een fotostand, gebruik die dan.
Ook met een 7megtapixeltoestel met RAW kom je dan al een heel eind.
Staar je niet blind op alleen het aantal megapixels, de lenzen van hoge kwaliteit voegen veel toe.
Gebruik uitsluitend optische zoom en werk met een statief.
Zo kom je een heel eind.