Mogen alle verdedigers ook achter de achterlijn staan bij het nemen van een strafcorner bij zaalhockey?

Waarin zijn de regels voor het nemen van een strafcorner bij zaalhockey anders dan in het veld?

Toegevoegd na 14 minuten:
De vraag is dus niet waarOM de regels anders zijn, maar gaan specifiek over de strafcorner en zijn gerelateerd aan het filmpje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Volgens mij mogen alle spelers achter de lijn. Bij mijn team deden we het laatst ook, ik dacht dat het niet mocht maar de scheids maakte geen bezwaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat...

Bij zaalhockey zijn er andere spelregels dan bij gewoon hockey. Voorbeeld; in tegenstelling tot veldhockey, mag bij zaalhockey de bal alleen hoog als het een schot op doel betreft. Een zaalhockeyteam bestaat uit maximaal twaalf personen, waarvan ten hoogste zes spelers in het veld en de overigen als wisselspelers op hun teambank. Het veld is kleiner dan een gewoon hockeyveld.

Verder zijn er bij zaalhockey geen zijlijnen. Daar liggen balken die gebruikt kunnen worden om de bal naar voren te spelen. Een bal is slechts uit als hij over de balk heen gaat of over de achterlijn gaat.

Anders dan bij veldhockey heb je bij zaalhockey geen lange corners. Als er een bal over de achterlijn gaat, ook al gebeurt dit via een speler van het verdedigende team, is het gewoon een uitslag voor de verdedigende partij. Maar als de bal expres door een speler van het verdedigende team over de achterlijn gespeeld wordt, krijgt de aanvallende ploeg een strafcorner.

Een zaalhockeywedstrijd duurt minimaal 2 keer 15 minuten en maximaal 2 keer 35 minuten. De pauze duurt meestal ongeveer 5 minuten.