Hoe kan ik het beste een modelvliegtuig spuiten zonder de raampjes mee te spuiten?

Beste mensen,

Ik ben mijn eigen verkeersvliegtuigen aan het bouwen van oude modellen en nu ben ik dat aan het spuiten, maar dan spuit ik de raampjes weg. Hoe kan ik dat het beste oplossen. Voor afplakken zijn ze te klein of ik trek de verf eraf. Bestaan er ook stickers of hebben jullie andere tips!

groet Wytze

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Hoe kan ik de kleine raampjes van mijn modelvliegtuigen beschermen tegen verf?" Extra uitleg: "De raampjes zijn te klein om af te plakken, zijn hier kleine stickers voor? Heeft iemand tips?" Als de vraag "zie uitleg" is vinden moderators dat niet zo leuk :) Lees http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen even door. (Niet kwaad bedoeld)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mods hebben hem al veranderd, bespaar ze de moeite volgende keer:P

Antwoorden (5)

Eerst spuiten en dan de raampjes erin. Zo doen ze dat bij Boeing ook. Succes Wytze je kan het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch afplakken met van dat blauwe (duurdere) afplaktape maar dan zelf precies op maat knippen (van te voren). Volgens mij kun je daar vlakjes van 2x2 mm uitknippen, zijn je ramen nog kleiner?

met een pincet erop en eraf
13 jaar geleden
Je kan de raampjes insmeren met zeep. Als de verf droog is gewoon de ramen wassen en schoon zijn ze weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spuit jouw vliegtuig zoals ze het bij de fabrieken ook doen. Afplakken dus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afplaktape erop [die heb je ook doorzichtig] ruim over de raampjes en dan met een scalpel [operatiemesje] netjes de overtollige tape wegsnijden.
je ka er ook vaseline met een kwastje op de raampjes smerendan kan je er gewoon overheen spuiten en later weer met een wc papiertje er af halen.

#maskeerfolie = afplaktape.