je krijgt dit helaas niet meer helemaal weg, vaak is het ook slijtage..
bij een normale kreukel of een vouwtje doe ik zelf wel een strijken...
je neemt overtrek papier daar leg je de foto tussen, en met een lauwe strijkbout voorzichtig strijken... nooit aan de voorkant, maar aan de achterkant van de foto...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal niet meer worden zoals het was..

Wat je kunt doen is de foto inscannen, deze bijwerken, en dan opnieuw afdrukken. Dan heb je weer een kreukvrij exemplaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou de foto nat kunnen maken, waardoor de kreukels eventueel glad trekken als de foto weer opgedroogd is. Maar let er wel op dat je de foto het liefst hangend laat drogen aan kleine knijpertjes in de hoeken. ( Als de foto een witte rand heeft) De Druppels moeten er namelijk goed af kunnen lopen anders kun je vlekken krijgen, maar in principe kun je een foto gewoon over nieuw nat maken. En daarna met een lichte bout strijken aan de achterkant en een zakdoek tussen doen.

Maar als het slijtage is en het papier kapot is dan inderdaad een foto er van maken of inscannen en bijwerken in een fotobewerkings programma.

Ik heb altijd oude foto's gerestaureerd en ze weer als nieuw gemaakt, het is een enorm werk maar wel ontzettend leuk!!

Succes ermee.

www.moniquedevries.com (mijn fotografie site)