Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik witte letters op zwart T-shirt strijken?

Ik ben opzoek naar een manier om een witte tekst(logo) op een zwart T-shirt te krijgen. Ik dacht aan transferpapier van de action maar weet niet wat de verdere mogelijkheden zijn, iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
11K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kan met transferpapier dat geschikt is voor donker textiel.
Print met een inktjetprinter het logo en/of tekst op het transferpapier, zodat alles wat wit moet worden niet wordt geprint en de ruimte eromheen (bijvoorbeeld in een cirkel of rechthoekig vlak) zwart wordt. Is het logo of tekst eenvoudig van vorm, dan kun je het zwarte vlak ook weglaten. Je moet de letters / logo dan wel heel netjes uitknippen. Elk stukje niet-zwart-geprint papier wordt uiteindelijk wit op je t-shirt. Bedenk dus van te voren goed wat je weg kunt knippen en wat niet. Wat je niet kunt knippen moet je zwart printen.

Transferpapier strijken op textiel werkt alleen met 100% katoen of met een combinatie van minstens 50 % katoen en polyester. Stretch (ook al is het maar een paar procent elastisch materiaal) gaat niet werken en als het percentage polyester of ander materiaal te hoog is ook niet.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Inekez1, Wauw, bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik was al een tijdje aan het zoeken maar nu weet ik hoe het moet, bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding