Wat is een heuppas in een broek precies (ik maak een broek met 'zakdeel met heuppas') en hoe naai ik deze heuppas in de broek?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

De heuppas is het ondergedeelte van de zak van een broek. Ik neem aan dat je de voorkant van de broek geknipt hebt. Als het goed is zie je al de zak, want die wordt er al ingeknipt. Vervolgens naai je het zakdeel op de voorkant van de broek waar de zakingang zit (rechts op rechts) vervolgens vouw je het zakdeel naar binnen en stik je de zakingang door. Het heupdeel wordt nu achter de zak gezet en vastgestikt aan het zakdeel. De heuppas zit zo vanaf de middenvoor naad tot aan de zijnaad en boven loopt hij gelijk met de taille. Als je de zijnaden van de broek dicht stikt, zit de zak vast.
Ik heb een document toegevoegd in pdf waar in staat (met foto's) hoe je zakken moet naaien. De beschrijving hierboven is van een zak in het voorpand zoals een fivepocket broek. Een steekzak in de zijnaad werkt weer anders.