Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe schilder ik met acrylverf sneeuw op een tak ,en dat die sneeuw er een beetje dik bovenop ligt?

Ik wil vogels op een tak schilderen met sneeuw. Maar het lukt me niet om die sneeuw er een beetje dikker op te schilderen. Dat vind ik zo mooi.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Sneeuw is in de werkelijkheid nooit helemaal spierwit, want het heeft ook schaduwen. Als je een laag sneeuw op de tak schildert met wit moet je de onderrand van die sneeuw een heel dun blauw-grijzig randje geven. De sneeuw komt dan een beetje omhoog omdat hij schaduw heeft gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ivana
4 jaar geleden
Precies, dat wilde ik ook schrijven. Je maakt de "dikte" door schaduwen en schaduwen zijn in dit geval inderdaad blauwig! Plus dus!
Er zijn twee soorten witten die je kunt gebruiken: zink wit en titaan wit. De eerste is transparant en de tweede dekkend. Als je dus bv een meer schildert met een lichte spiegeling, gebruik je de eerste, als je echt dekkend witte sneeuw wil, doe je de tweede. Maak ook gebruik van de kwast: druk de kwast er rechtop, beetje stampend, ipv te vegen.
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding