klopt het dat als ik mijn foto's op mijn pc vaak bekijk dat de kwaliteit achteruit gaat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Nee, zo lang de data van de file hetzelfde blijft - en dat is zo als je de foto alleen maar bekijkt - dan blijft de kwaliteit ook hetzelfde. Pas als je de foto opnieuw opslaat kan de kwaliteit minder worden.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+(ik had je eerst per ongeluk een min gegeven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De kwaliteit van foto's kan alleen teruglopen als je ze opent en weer opslaat via een bewerkingsprogramma. Vooral JEPG-bestanden hebben dat sterk, omdat die bij opslaan telkens worden gecomprimeerd.. Daarom is het verstandig om je foto's op te slaan als TIFF of PSD (Photoshop)