hoe stel ik de d5300 lichter in?

De foto's die ik maak lijken zelfs bij felle zon in te donker

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heb je de handleiding al gelezen ?
gvrox
5 jaar geleden
Welke instellingen gebruik je nu ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja, ik heb de handleiding gelezen en ik gebruik de fabrieksinstellingen in combinatie met een Tamron 18-270 lens. Bij het nabewerken van de foto's moet ik elke foto lichter maken en dat zou ik graag in één keer vooraf ingesteld hebben. Het lukt wel om per te nemen foto een aanpassing te doen, maar ik wil graag de standaard wat lichter instellen. (ik kreeg trouwens pas nu (januari 19 een notificatie over de antwoorden uit augustus j.l., vandaag mijn late reactie).

Antwoorden (1)

Let er als eerste op in welke stand de camera staat, als die op de sluitertijd-instelling staat met een hele korte sluitertijd, dan zou je donkere foto's kunnen krijgen. Stel hem dus eerst maar eens in op volautomatisch. Verder kun je kijken of de belichting per ongeluk is aangepast, als er bijvoorbeeld EV -1.0 staat dan betekent dat de foto's een stuk minder belicht worden.