Hoe kun je zonsbelichting verwijderen op een foto?

Ik heb een foto, alleen de zon maakt de foto niet mooi. Ik wil graag de zon belichting verwijderen/verminderen. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Wat je kan doen is om de foto te bewerken met een Photoshop programma.
Maak eerst een kopie van van het origineel, en sla dat op in een reserve map.
Ga dan met het fotobewerkingsprogramma aan de slag. Om te beginnen kun je een aantal experimenten doen om de lichtintensiteit wat donkerder te maken. Hierdoor krijg je al een ander beeld m.b.t. de zon. Zo zijn er ook een aantal filters die de wat donkere belichting juist kan opwaarderen. Vaak zit er een klein hulpballonnetje bij hetgeen waar je opdat moment in zit in dat programma. Door juist wat te experimenteren zie je direct resultaat van wat je doet.

Succes...