Hoe kom ik aan de handleiding van het Samsung FINO 30 DLX fototoestel?

Het is een heel eenvoudig camera'tje maar ik weet niet hoe je er een vol fotorolletje in terug moet spoelen. Op internet kan ik nergens een gebruiksaanwijzing vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Enige wat ik heb kunnen vinden is de handleiding voor de Samsung FINO 30 Second Edition (SE). Ik verwacht dat het terugspoelen van de film hetzelfde werkt.
Hoop dat dit antwoord geeft op je vraag, laat het mij maar weten, zoniet verwijder ik dit antwoord wel weer.

http://www.manualslib.com/manual/317045/Samsung-Fino-30se.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Terugspoelen op pagina 12. Of soortgelijk knopje vinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt dat je voor me gezocht hebt maar dat toestel had ik via een andere link dan de jouwe ook al gevonden. Echter dat toestel heeft een motortje en spoelt dus zelf terug. Dit toestel heeft geen motor; je moet het met de hand doen maar ik weet niet meer hoe; ik heb hem lang niet gebruikt en dit was pas mijn derde filmpje in 2 jaar. Er zit een schuifknopje op waarbij 2 pijltjes achteruit en een rolfilmspoel afgebeeld staan dus dat knopje moet het zijn. Ik heb het verzet en hoorde een klikje, verder niets. Aangezien er op internet dus niets te vinden is ga ik het filmpje er maar in een wisselzak uithalen en met de hand terugduwen in de spoel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ach jammer. Naja niets aan te doen. Prachtig trouwens dat je nog rolletjes werkt!
Amadea
8 jaar geleden
@zondag: Misschien heb je er nog iets aan als ik vertel hoe het gaat bij mijn oude Minolta: er staat een pijl op het knopje waarmee je terugspoelt, en daar zit een op te tillen hendeltje aan. Nadat je die klik hebt gehoord kan je met dat hendeltje de knop in de aangegeven richting draaien en daarmee rol je het filmpje terug. Je merkt het vanzelf als dat gereed is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea Zo'n camera met een slingertje voor het terugspoelen heb ik vroeger ook gehad. Maar zó oud is deze camera niet. Hij flitst bv automatisch als het nodig is. Het terugspoel-knopje hier is een palletje dat je verzet. @XXXIII Ik maak ook veel foto's met mijn tablet maar een filmrolletje is toch niet te versmaden. Geen gedoe; je levert het in en haalt daarna de foto's keurig afgedrukt op papier weer op. Lekker simpel.