met welk soort camera kan ik een foto maken van minimaal 3200 pixels?

Ik moet voor een muurposter een foto hebben van minimaal 3200 pixels. Heb ik hiervoor een "speciaal" soort camera nodig? Zo ja, welk soort?
Hoe kan ik überhaupt zien hoeveel pixels mijn foto heeft als ik hem maak? Kan ik dit bv. instellen in deze speciale camera's?

Toegevoegd na 1 uur:
ik bedoel : minimaal 32OO pixels breed.

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je bedoelt "een foto van minimaal 3200 pixels BREED" want 3200 pixels in totaal is erg weinig. Als je een 8 megapixel camera hebt, dan zit je al in die buurt van 3200 pixels breed, en de meeste camera's van de laatste jaren zitten daar al (ruim) boven. Je hebt dus geen speciale camera nodig.