Wat houden de M, S, A en P standen in op een fotocamera?

Kunnen jullie alsjeblieft bij elke stand in jip en janneke taal uitleggen wat het is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Met die standen stel je de sluitertijd en het diafragma van je camera in. De sluitertijd is de tijd dat je camera open staat om het beeld op te nemen. Het diafragma geeft aan hoe ver je lens open staat om licht door te laten.
Met M kun je beiden handmatig instellen.
Met T stel je de sluitertijd in, waarbij het diafragma zich aanpast.
Met A stel je het diafragma in, waarbij de sluitertijd zich aanpast.
Met P worden beiden door de camera zelf ingesteld, dat is voor beginners en het snel maken van een foto de beste stand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt! Goed en slim uitgelegd :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dit al voldoende uitleg vind dan zeg ik maar niks meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha momopoyolo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, wilde ik net een heel stuk gaan typen over Manual, Time, Aperture en het verschil tussen P(program) en Auto....
toen ik deze reactie zag.