Wat is de ziekte van populisme?

België en Nederland lijden aan een ziekte die populisme heet...

Toegevoegd na 17 minuten:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7563600/___Nederland_lijdt_aan_populisme___.html?p=2,3

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ....in frankrijk loopt het allemaal lekker .
laat le-monde maar eerst eens de hand in eigen boezem steken voordat hij zomaar begint te blaten .

Het beste antwoord

Het is geen lichamelijke ziekte. Het is een kenmerk van een maatschappij, waarvan teveel leden niet de moeite nemen om zich ergens, waar dan ook in te verdiepen, maar gewoon achter een populaire mening aanlopen.
Zo kunnen er dus hypes ontstaan, waarbinnen zg ""leiders"" groot kunnen worden. Meestal heeft het iets te maken met zaken die mensen dwars zitten.

Een populist volgens leidt nooit tot opbouw van een maatschappij, maar uitsluitende tot afbraak. Want men is ergens TEGEN. En datgene waar men tegen is, moet WEG.

Het is een heilloze weg om een populist te volgen.
Vandaar dat mensen die wel nadenken over hoe de wereld in elkaar zit, het een ziekte noemen.
Er ontstaan oorlogen door, nou dat is ziekmakend genoeg!! Je hebt zelfs een grote kans dat je eraan dood gaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
voortijdig dan, want dood gaan we allemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is geen ziekte, haha.
Kijk hier maar ff:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Populisme
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als populisme een ziekte zou zijn dan zou je de politici de ratten kunnen noemen die het virus verspreiden.
Ik houd het er toch maar op dat populisme een normaal sociaal verschijnsel is wat vooral de kop op steekt als politici problemen te lang negeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mensen zelf niets weten.