In Griekenland zijn al een paar mensen gestorven aan een virus dat overgebracht word door "muggen" Om welk virus gaat het??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K

Het beste antwoord

Ik vermoed dat het om het Chikungunya virus gaat overgebracht door de tijgermug.
Er zijn doden te betreuren geweest in o.a. Italië
Men vreest dat deze mug die een 20-tal virussen kan overbrengen ook in de Benelux inheems wordt

Toegevoegd na 10 minuten:
Hier een lijstje wat de tijgermug nog kan veroorzaken;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de tijgermug ken ik hier wel maar dit is een ander soort mug
ik zag t gisteren op het nieuws
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok heb het even opgezocht en bij Jelle geplaatst.

Andere antwoorden (1)

Het gaat om het west-nijl virus